neljapäev, 10. detsember 2015

Koolitus Tartus

12.-13. novembril osales meie kooli meeskond Tartus kahepäevasel koolitusel

12. novembril kuulasime ettekandeid ja saime mõned huvipakkuvad uued keskkonnad ja lingid, näiteks:
- edpuzzle.com - keskkond, kuhu saab  lisada video nii, et ei saa automaatselt edasi kerida, vaid peab lõpuni vaatama;
- socrative.com - küsitluse/testi loomise vahend;
- õpetaja.edu.ee/hindamismudelid/ - link hindamismudelitele; saab kasutada ka õpimapi koostamiseks.


13. novembril keskendusime oma arendusprojekti idee edasiarendamisele. Sellele eelnenud loengust oli kõrva taha panna nii mõnedki huvitavad faktid,
näiteks:
- 2/3 uuendustest või muudatustest organisatsioonis ebaõnnestuvad;
- muudatusi võimaldab läbi viia hoiakute ja käitumise muutmine;
- Tahan - ei taha sõltub väga palju sellest, kui lihtne on teha;
- ka tahtejõud väsib;
- inimene õpib  70% läbi tegevuse, 20% kellegi teise kogemusest ja 10% koolitustel;
- muudatustega nõustub koheselt 10%, 20% ei tule üldse kaasa, ülejäänuid on võimalik kallutada siia- või sinnapoole.

Tutvusime ka muudatuste juhtimise ADKAR mudeli ja motivatsiooni tasemetega.


Meie  arendusprojekti eesmärk: Õpetaja arengu toetamine õpetaja digitaalsete arengumappide abil.
Kuna tegemist on pikaajalise projektiga, siis käesoleva koolituse raamesse mahub selle tegevuse käivitamine koolis.

Põhjused, miks soovime just seda uuendust sisse viia:
1. Kutseõpetaja kutsestandardis on kirjas nõue, et igal õpetajal peab olema kasutusele võetud pidevalt täiendatav arengumapp.
    
2. Eelmisest punktist tulenevalt nõutakse arengumapi ettenäitamist  kutseõpetaja  kutse taotlemisel.(punkt 2.4.2 nii tase 5, tase 6 kui ka tase 7 puhul).

3. Koolisiseselt on õpetaja digitaalne arengumapp õpetaja toetajaks igakevadistel arenguvestlustel.

4. Uute õppekavade rakenduskavades on kirjas, et õpilased peavad koostama oma edenemist ja tulemusi kajastavad e-portfooliod.  Sellest tulenevalt on õpetajatel vaja tunda selleks sobivaid keskkondi, et osata õppijaid juhendada.

Meile on selge, et meie valitud arenguprojekt ei mahu koolituseks planeeritud aja sisse, kuid me soovime selle nagunii ellu viia ega taha  koolituse jaoks midagi muud (lihtsama) tegema hakata.

Ajakava:
17.11.15 - soovitusliku keskkonna valik ja arengumapi eeldatava sisu kokkuleppimine
28.11.15. - sisekoolituste ettevalmistamine ja koolitusmaterjalide loomine
30.11.15 - koolitus õpetajatele Paide õppekohas
7.12.15 - koolitus õpetajatele Särevere õppekohas
10.12.15 - vahekokkuvõtete tegemine
4.01.16 - vestlused koolitusel osalenutega, kas, kes ja kui palju on juba  midagi teinud
8.01.16 - koolituse lõpuseminar
...
kevad 2016 - õpetajate arenguvestlused osakonnajuhatajatega digitaalsete arengumappide toel


Märkus: E-portfooliote koostamise vajalikkusest oli koolis põgusalt juttu ka eelmise õppeaasta lõpus.  Haridustehnoloog oli valmis tutvustama erinevaid keskkondi ja nende võimalusi. Uuringut läbi ei viidud, kuid vestlustes oli õpetajate palve  selline: "Ära koorma meid nende erinevate asjadega. Vali üks välja ja õpeta selgeks."


Luua Metsanduskoolis on õpetajate digitaalsed arengumapid juba üle aasta kasutusel ja nad olid lahkelt nõus endi poolt keskkonnas LiveBinders  koostatud põhja jagama.  AITÄH!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar